Sotsiaalmeedia ja e-kaubandus
Jaga:

Milline sotsiaalmeedia platvorm sobib külastajate veebipoodi meelitamiseks kõige paremini?

Kui olete veebipoe omanik, siis ükskõik, kas alustasite alles hiljaaegu või olete juba mõnda aega tegutsenud, on üks suurimaid proovikivisid alati klientide veebilehele meelitamine.

Ilmselt olete juba enda reklaamimiseks üht-teist teinud, alates e-posti teel turundamisest Google Adwordsini – valikuvariante on palju. Iga vähegi asjalik turundaja teab aga, et kui soovite end esile tõsta, peate end sotsiaalmeedias nähtavaks muutma.

Mis on sotsiaalmeedia?

Wikipedia kohaselt on tehniline definitsioon järgnev: Sotsiaalmeedia on arvuti vahendatud tehnoloogia, mis võimaldab virtuaalsete kogukondade ja võrgustike kaudu teavet, ideesid, tööga seonduvat ja muid väljendusviise jagada.

See jätab asjast palju keerulisema mulje kui see tegelikult on. Ilmselt olete juba vähemalt ühe sotsiaalmeedia platvormi kasutaja. Facebook, Pinterest, Instagram, Snapchat ja Twitter on kõik näited sotsiaalmeedia kanalitest.

Sotsiaalmeedia ja e-kaubandus

social media for ecommerce

Miks on sotsiaalmeedia teile kui e-kaubanduse ettevõtjale oluline? Kõige lihtsamalt öeldes on sotsiaalmeedia see koht, kus teie potentsiaalsed kliendid aega veedavad. Kui teil oleks varasematel aegadel olnud näiteks telliskive ja mörti müüv pood, oleksite pidanud klientidele oma toodetest rääkimiseks tegema telereklaami. Praegusel ajal jääb televisioon aga reklaamikanalina üha enam tagaplaanile.

Enne kui vaatame, millised sotsiaalmeedia kanalid teie ettevõtte reklaamimiseks kõige paremini sobivad, peate mõistma, kuidas sotsiaalmeediareklaam tavapärasest meediareklaamist erineb.

Sotsiaalmeedia on enamat kui traditsioonilise teleril põhineva meelelahutuse alternatiiv – see on muutnud viisi, kuidas inimesed ettevõtete ja tootemarkidega suhtlevad. Enam ei piisa klientidele pelgalt sõnumite edastamisest. Nad soovivad teiega suhelda ja teilt vastuseid saada. Sotsiaalmeedia turundus põhineb kliendiga suhtlusel. Kindlasti tasuks kaaluda kellegi määramist, kes teie sotsiaalmeediat täiskohaga haldab. See inimene võtab üle töö, mida varasemalt oleks teinud tavapärane esindaja või müügimees. Selle eeliseks on, et teil ei pea enam olema müügiesindajaid igas linnas, kus teie kliendid elavad. Teie tegevus muutub tsentraalsemaks ja vahetumaks. Sotsiaalmeedia toimib ka suust-suhu turunduse variatsioonina.

Kui keegi sotsiaalmeedias teie lehe meeldivaks märgib või seda jälgima hakkab, ei anna ta teile mitte ainult luba endale reklaame edastada, vaid temast endast saab ka teie tootemargi pooldaja. Ta propageerib teid oma sõpradele ja kontaktidele, mis on väga väärtuslik reklaami vorm. Sedasorti kliendisuhtluse investeeringutasuvus on hõlpsalt mõõdetav sellega, kui palju liiklust see teie veebilehele toob.

Milline sotsiaalmeedia platvorm e-kaubandusele kõige paremini sobib?

See, millise sotsiaalmeedia platvormi kaudu te oma veebilehele kõige enam liiklust saate genereerida, sõltub suuresti teie tegevusalast, sihtturust ja teie ettevõtte olemusest. Iga platvorm toimib teistest veidi erinevalt ning neid külastavad erinevad inimesed, kes soovivad erinevaid kogemusi.

Matkariideid müüval ettevõttel tasuks luua Instagrami konto ja teha koostööd peamiste Instagrami / matkatarvete turu mõjutajatega. Professionaalseid teenuseid osutaval ettevõttel läheb ilmselt paremini LinkedInis.

Sotsiaalmeedia: iga platvorm eraldi

Viskame pilgu peale erinevatele platvormidele ja vaatame, kuidas neist teile kasu võiks tõusta. Sotsiaalmeedia turunduse kuus hiidu on Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest ja LinkedIn.

facebook and ecommerce

Facebook

Ülekaalukalt suurimal sotsiaalmeedia gigandil Facebookil on enam kui 1,5 miljardit aktiivset kasutajat. Iga päev logib sellele sisse 802 miljonit inimest. Miljard inimest kasutab iga kuu Facebooki külastamiseks oma mobiiliseadet. Lisaks tasuks märkida, et enamik neist inimestest on vanuses 25-35 ja veidi üle poole on naised.

Ettevõttele on Facebooki konto sisuliselt kohustuslik. Selle omamist eeldatakse sama palju kui seda, et teil on e-posti aadress või telefoninumber (võib-olla isegi enamgi). Ilma selleta ei ole teid Internetis põhimõtteliselt olemaski.

Läbimõeldud Facebooki kampaania võib teie ettevõtte jaoks imesid teha. See võimaldab teil oma klientidega mõtestatud viisil suhelda ning iga kokkupuutega oma avalikku kuvandit parandada. On oluline, et isegi negatiivse tagasiside enda kasuks pööraksite.

Lisaks saate lisada linke oma toodetele täpselt seal, kus teie kliendid on.

Instagram

Instagram kuulub Facebookile, mistõttu on nende kahe platvormi tasuline turundus ja reklaam omavahel seotud. Ehkki selle kasutajate arv ei pääse (veel) Facebooki omale ligilähedalegi, on see enam kui 400 miljoni aktiivse kasutajaga siiski väga väärtuslik platvorm.

Instagram on täielikult visuaalne keskkond, kuhu kasutajad fotosid ja videoid postitavad. See pakub fotode redigeerimise tööriistu, et kasutajate piltidele professionaalsemat ilmet anda. Instagram põhineb täielikult mobiiliseadmetel ja sellel ei ole veebiliidest, kus fotosid postitada või redigeerida. Platvorm sobib kõige paremini sellistele valdkondadele nagu toit, mood, eluviis, kunst ja reisimine.

Kui teie veebipood müüb moekaupa, tasuks luua Instagrami konto, et saaksite oma riideesemeid demonstreerida. Lisaks tasuks kaaluda Instagrami mõjutajatega koostöö tegemist, et nemad teie toodetest pilte teeks.

Pidage silmas, et Instagramis ei ole kasutajate veebilehele suunamine sama lihtne, kuna ainus koht, kuhu saate linki lisada, on teie profiili tutvustuse osa. Lisaks peab teie veebileht olema täielikult interaktiivne, kuna inimesed, kes teieni Instagrami kaudu jõuavad, kasutavad oma mobiiltelefone.

Twitter

twitter ans ecommerce

Twitter on kiirelt arenev ja väga intensiivne platvorm. (Sotsiaalmeedia) #hashtagi sünnikoht ja 320 miljoni aktiivse kasutajaga Twitter on USA kümne külastatuima veebilehe seas.

Twitter võimaldab postitada videoid, linke, küsitlusi ja pilte, kuid üks postitus ei tohi ületada 140 tähemärki, seega peab teie sõnum olema konkreetne.

Twitter on väga tõhus platvorm klientide ligi meelitamiseks ning see on suurepärane kanal klienditeeninduseks. Kui soovite kiirelt teavet levitada, on Twitter selle jaoks just õige koht.

Väikeettevõtete jaoks on Twitteri platvormi kõige suuremaks puuduseks see, et kasutajad eeldavad kiireid vastuseid, seega peate olema väga aktiivne, et teie turundusalased pingutused seal vilja kannaks.

YouTube

youtube and ecommerce

Inimesed unustavad sageli, et YouTube on sotsiaalmeedia kanal, kuna seal ei kuvata teavet tavapärasel „uudisvoo“ kujul, nagu me harjunud oleme. See võib aga turundajatele ülitõhus vahend olla. Vaadake näiteks ettevõtet Dollar Shave Club saatnud edu – see veebipood sai kahe päevaga pärast avamist 12 000 klienti pelgalt video abil, mis üle maailma kiirelt levima hakkas.

YouTube kasutab videoid ning see reklaamimeetod sarnaneb kõige enam traditsioonilisele televisioonile. Iga päev vaadatakse enam kui 4 miljardit YouTube’i videot. Nutika kasutamise korral võib see olla väga võimas vahend. See on turundajatele väga suurt väljakutset pakkuv ruum – kasutajad ei vaata lõpuni igavat videot. Harilikult tulevad inimesed YouTube’i midagi konkreetset otsima ning enne nende soovitud videot kuvatakse viiesekundiline sissejuhatus, mille jooksul saavad reklaamijad püüda vaatajas huvi äratada, enne vaatajale antakse võimalus reklaam vahele jätta.

Kui otsustate kasutada YouTube’i, peab teie video olema kindlasti kvaliteetne ning sõnum selge ja kaasahaarav.

Pinterest

Pinterestil on enam kui 100 miljonit aktiivset kasutajat, kellest üle 70% on naissoost. Sarnaselt Instagramile on Pinteresti sisu visuaalne, kuid see on pisut erinev. Pinterest on rohkem veebipõhine ning selles on „pin-boardid“, kus inimesed endale meeldivat sisu „pinidena“ näidata ja salvestada saavad. Neid saab huvide põhjal „boardideks“ kategoriseerida. Ehkki Pinterest on erinevalt Facebookist rohkem kitsale nišile suunatud, on see teatud ettevõtetele väga väärtuslik, kuna paljud inimesed otsivad sealt ideid asjade valmistamise, söögitegemise jms jaoks. Kui teil on aega luua väärtuslikku sisu näiteks blogis, mis teie toodet reklaamib, võib Pinterest teie jaoks väga hästi sobida.

LinkedIn

Viimaks räägime LinkedInist. LinkedIn on professionaalne platvorm, kus inimesed tõstavad esile oma oskusi ja ettevõtteid. Seetõttu on see peamiselt suunatud ettevõtetevahelisele suhtlusele. LinkedInil on 467 miljonit kasutajat.

 

LinkedIn on tõenäoliselt kasulikum tarnijatega suhete parandamise ja ärisuhete loomise kui reaalse müügi seisukohalt, välja arvatud juhul kui müütegi B2B toodet.

Sulle soovitatud

article-img

Viis kasulikku rakendust kaugtööd tegevale vabakutselisele

Vabakutselisena töötades ei sõltu teie edu pelgalt sellest, et olete andekas disainer, tarkvaraarendaja või kirjutaja (või muu ameti esindaja). Kaugtöö vajab häid tööülesannete korraldamise ja haldamise oskusi ning võimet suhelda inimestega, kes võivad asuda erinevates ajatsoonides ja olla paljude erinevate taustadega. Õnneks elame ajal, mil on loodud terve hulk tasuta tööriistu, rakendusi ja veebilehti, mille otsene eesmärk on teie kui vabakutselise elu lihtsamaks muutmine.

Loe lisaks
article-img

Veebikaubanduse pettuste ülevaade: liigid, tuvastamine, ennetus

Ehkki Internet on inimeste jaoks nii mõnelgi viisil tõeline õnnistus, on Internetiturvalisusest saanud kõigi kasutajate ühine probleem. Kui arvasite, et Internetist asjade ostmisel esineb kuritegevust vähem, kuna vargad ei saa teie kaupa kätte, siis eksite. Interneti- ja veebikaubanduse pettuste hulk on viimastel aastatel tohutu kiirusega suurenenud ning sellest on saanud üks suurimaid murekohti, millega seisavad silmitsi nii veebipoodide omanikud kui Internetis ostlejad.

Loe lisaks

Võta meie spetsialistiga otse ühendust

Kui soovid saada rohkem teavet meie projektide, töömeetodite ja kõigi viiside kohta, kuidas sinu ettevõttele kasuks saame olla, võta ühendust meie projektijuhiga.

Ta aitab rõõmuga leida just Sulle sobiva lahenduse.

Indrek
E-kommertsi konsultant
250+
Loodud kasutajalugu
100+
Edukalt
lõpule viidud projekti