Selles artiklis vaatame, kuidas kehtestada teie rahvusvahelist tarnestrateegiat ning selle juurde kuuluvaid hindu ja piiranguid. Ehkki pakendamine on ka iseenesest oluline, on järgnev artikkel pühendatud pakendamisele kui osale brändikogemusest, järjepidevast kliendi rahulolust ja suust-suhu turundusest. Alustuseks vaatame rahvusvahelise tarne põhitõdesid ja seda, kuidas sellega algust teha.

Enne, kui otsustate hakata tegutsema rahvusvahelisel turul, tuleks veenduda, et teie toodet saab rahvusvaheliselt tarnida ning et toodete saatmine klientidele üle maailma  on majanduslikult mõttekas.

Esimese asjana tasuks tarnestrateegia juures mõelda, kes selle eest maksma peaks.

Tarne on rahvusvahelise ettevõtluse kulukas osa ning nende kulude ja kuludega kaasnevate tagajärgedega tuleks arvestada juba enne ettevõtte turundusega alustamist.

Teie valikud on (põhiliselt):

  1. katta kõik tarnekulud ise ja lisada need oma toodete koguhinnale
  2. küsida hetkel kehtivat kulleriteenuste hinda
  3. küsida kogu tarne eest fikseeritud summat

Katta kõik tarnekulud ise ja lisada need toodete hindadele

Ehkki see välistab tarne eest tasu küsimisega seonduva peavalu, ei tohiks selle meetodi tagajärjel kerkida teie hinnad niivõrd kõrgeks, et jääte konkurentsist välja. Samas peate hoidma silma peal ka oma kasumimarginaalil. Märkige alustuseks üles kõik kulutused, mida tuleb teha toote kliendini viimiseks. Näiteks:

Toote hind 10 eurot

Pakendamine 2,50 eurot

Tarnekulud 7,50 eurot

Tollimaks (kui seda maksate) 0,00 eurot

Krediitkaardi tasu 2,50 eurot

Kasumimarginaal 50%

Hind kokku 32,75 eurot

Nagu näha, on toote lõplik hind pärast tarne- ja pakendamiskulude lisamist märkimisväärselt kõrgem. Hea mõte on jälgida, kui suurt hinda küsivad turul tegutsevad konkurendid sarnaste toodete eest ja kuidas nemad tarnekulutused katavad.

Seda tasuks teha seetõttu, et välise vaatleja (teie kliendi) jaoks võib konkurendi toode näida parema hinnaga, kuna ostjad ei arvesta sageli algses otsuse langetamise protsessis tarnekulutustega.

Reaalajas kulleriteenuste hinnad

Selle jaoks peate integreerima oma veebipoe platvormi kolmandast isikust kulleriteenuse osutajaga nagu DHL või USPS. Nii teavad kliendid täpselt, mille eest maksavad, ning saavad endale isegi sobiva teenuseosutaja valida.

international shipping ecommerce

Uurige taaskord, millist mudelit turul kõige enam kasutatakse. On tõenäoline, et teie valdkonnas on saanud teatud mudel populaarseks just seetõttu, et see toimib hästi.

Fikseeritud summa küsimine

Fikseeritud summa juures on oluline leida kuldne kesktee, et te tarne eest liiga palju (või vähe) raha ei küsiks. Fikseeritud summa toimib kõige paremini siis, kui müüte võrdlemisi standardsete suurustega tooteid ning olete loonud isikliku suhte kulleriteenuse osutajaga, kes kauba teie klientideni viib. Sellisel viisil teenite suuremate esemete tarnega kaotatu väiksemate esemete saatmisel tasa.

Tarnekulu arvutamine

Ükskõik, millise ülalmainitud meetoditest valite, peate teadma, millised teie tarnekulutused on ja kuidas neid tulevikus välja selgitada.

All on toodud loend peamistest aspektidest, millega kõik kulleriteenuseid osutavad ettevõtted tarnekulude arvutamisel arvestavad.

  • Paki kaal
  • Paki suurus (mahuliselt)
  • Päritoluriik
  • Sihtriik
  • Ekspress/tavalise tarne ajad
  • Kindlustus
  • Saadetise jälgimine
  • Tolli- ja käitlustasud

Ei pea vist mainimagi, et kõige parem viis tarnekulutuste väljaselgitamiseks on küsida nõu otse allikast. Siin on nimekiri rahvusvahelisest tarnefirmadest, kellel on kõigil Internetis oma tarnekalkulaatorid, mida kasutada.

USPS – tarnekalkulaator

Canada Post – tarnekalkulaator

UK Royal Mail – tarnekalkulaator

Australia Post – tarnekalkulaator

UPS – tarnekalkulaator

FedEx – tarnekalkulaator

Kindlustus ja saadetise jälgimine

Sõltuvalt müüdava kauba väärtusest võivad saadetise jälgimise võimalus ja tarnekindlustus anda teile ja teie klientidele märkimisväärselt südamerahu. Ilmselt ei vaja mainimist, et sellega kaasnevad harilikult lisakulutused ning on oluline, et enne väljakuulutatud tarnehinna viimistlemist (või selle liitmist tootehinnale või fikseeritud hinnale) need summad oma kulleriteenuse osutajaga üle täpsustate.

package tracking

Harilikult ei pea te muretsema eraldi kindlustusettevõtte leidmise pärast, kuna enamik kulleriteenuse osutajaid pakub oma kindlustusvarianti.

Kohe, kui teie pakk läheb teele rahvusvahelisse sihtkohta, muutub tarnekindlustus hädavajalikuks, kuna paljud pakid ei jõua iialgi kohale.

Toll

Veel üks tarnekulutuste valdkondi, mis algajatel rahvusvahelistel e-poodidel sageli kahe silma vahele jääb, on summa, mis kulub paki saatmiseks läbi kahe tollipunkti.

Nii lähte- kui sihtriigis on tollikontroll ning see maksab raha.

Lisaks nõutakse seal vastavaid dokumente. Teie kohalik postkontor või tarnefirma (või teie valitud kulleriteenuse osutaja) peaks olema suuteline teid õigete ankeetidega varustama ning andma teile juhiseid, sealhulgas vajaminevat teavet.

Teie tolliankeedid peaksid olema arusaadavad, ausad ja kirjeldavad, et pakk pikaks ajaks tollipunkti seisma ei jääks.

Järgnevalt on toodud loend erinevate riikide rahvusvahelistest tolliblankettidest.

USPSi tolliteave

UPS

DHL Express

Canada Posti tolliteave

UK Royal Maili tolliteave

Australia Posti tolliteave

Tariifid ja maksud

Paljudele toodetele rakendatakse sihtriiki jõudes täiendavalt tollimaksu. Teie klient vastutab selle eest kauba kättesaamisel. Uurige välja, milliseid tariife kohandatakse, ja teavitage neist oma kliente, et neid postkontorisse jõudes ebameeldiv üllatus ees ei ootaks. Vastasel juhul võite endale tahtmatult halba reklaami teha.

customs tarifs

Teie veebilehel peaks olema teavitus, millega antakse klientidele teada, et nemad vastutavad täiendavate tollimaksude tasumise eest, kui kaup nende riiki jõuab.

Läbipaistvus ja ootused

Veenduge, et klient on alati eeldatavatest tarneaegadest ja kohaletoimetamiskuupäevadest 100% teadlik. Ka siin saab teie valitud tarnefirma teid aidata. Kui olete tarnefirmaga lepingu sõlminud, peaksid nad olema  valmis andma teile kogu vajalikku teavet, et koostada täpseid tabeleid ja muuta hinnanguliste aegade esitamise protsessi arendusmeeskonna abiga automaatseks.

Analüüsige oma tulemusi

Nagu kõigi teiste toimingute korral, mida oma veebipoega seoses teete, peate oma progressil silma peal hoidma, et saaksite statistikat analüüsida. Peaksite olema võimeline kiirelt leidma, milline kulleriteenuse osutaja tagab teile parimad tulemused kõige soodsama hinnaga. Lisaks on oluline, millised neist toovad klientidele rohkem rahulolu ja kuidas kliendid erinevaid hinnastamise meetodeid vastu võtavad.

Keskenduge edaspidi just sellele, mis teile kõige paremini sobib.