Kuna digitaalturunduse maailm ja sellega seonduvad trendid muutuvad pidevalt, on ettevõtetel Internetis üha keerulisem ellu jääda. Seega otsivad eksperdid nende aitamiseks üha uusi viise.

SEO on alati olnud veebilehtede digitaalturunduse strateegia tuumaks ning selle juures on ikka ja jälle keskendutud peamiselt märksõnadele.

Paljud veebilehtede arendajad, digiturundajad ja teisedki uskusid, et märksõnade rohkus, päises sisalduvad märksõnad, kogu lehel sisalduvad märksõnad ja kõik märksõnadega seonduv loob aluse sellele, kas veebileht lööb turul läbi või mitte.

Ehkki märksõnad on kahtlemata tähtsad, on ka muid üliolulisi tegureid, näiteks kasutaja tähelepanu köitmine, tema käitumine ja muu.

Turundaja või ettevõtte omanikuna ei peaks teie eesmärk olema üksnes oma veebilehe liikluse suurendamine. Võrdselt oluline on, et kasutajal lehega side tekiks ja ta ostu sooritaks. Siin tulevad teile appi rich snippetid.

Mis on snippetid ja rich snippetid?

Snippet on sisuliselt vaste, mida Google’is oma otsingumärksõnale näete. Rich snippetid on aga lisateave, mida kuvatakse otsingutulemuse all URLi ja tulemuse kirjelduse vahel.

Oletame näiteks, et otsite Google’ist lihtsa hakklihakastme retsepti. Google’is ilmuvad otsingutulemused on kombinatsioon tavalistest snippetitest ja rich snippetitest.

Tavaline snippet koosneb sinisest tulemuse pealkirjast, vastavast rohelisest URList ja lehekülje kirjeldusest.

Rich snippet sisaldab aga otsingutulemuse kohta lisateavet, näiteks toidust tehtud pilti, portsjoni kalorite hulka, roa valmistamisele kuluvat aega, retsepti hinnangut ja antud häälte arvu. Nagu näha, sisaldab rich snippet palju rohkem teavet kui tavapärane snippet.

Miks on rich snippetid teie veebilehe jaoks hädavajalikud?

Üldiselt arvavad inimesed, et snippeteid kasutatakse vaid otsingutulemuste seas veebilehe positsiooni tõstmiseks. Tegelikult teevad nad aga rohkemat. Jah, snippetid võivad parandada otsingutulemusi, kuid nad on veebilehe jaoks tegelikult veelgi kasulikumad.

Eelkõige köidavad rich snippetid kasutajate tähelepanu ning see on üks väheseid saadaolevaid nõkse, mis mis aitab teie veebilehel konkurendi omadest eristuda, parandades omakorda teie veebilehe otsingumootori tulemuste lehe (SERP) positsiooni.

Teiseks pakuvad nad teavet, mis vastab viivitamatult kasutaja küsimusele. Kui kasutaja otsib mõnda konkreetset toodet või teenust, saab ta otsekohe rich snippetite põhjal teada, kas seda teie veebilehel leidub. Talle antakse kogu vajalik teave enne, kui ta otsustab, kas teie veebilehte külastada või mitte.

Tänu rich snippetitele väheneb ka põrgete arv (mille põhjuseks on see, et kliendid otsitut ei leia) ja suureneb läbiklikkimise määr (ingl k click-through rate).

Tänu snippeti suuremale läbiklikkimise määrale suureneb automaatselt ka teie veebilehe liiklus.

Rich snippetite kasutamine

Selleks, et oma veebilehel rich snippeteid kasutada, peate neile struktureeritud andmeid lisama. Struktureeritud andmed on sisuliselt teatud formaadis kirjutatud koodijupid, mis on otsingumootoritele lihtsamini leitavad. Otsingumootor loeb seda koodi ja genereerib teie lehele vajalikud rich snippetid.

Koodi tuvastamisel ja selle rich snippetiteks tõlkimisel kasutatakse kolme märgistust: mikroandmed, mikroformaadid ja RDFa.

✓ Mikroandmed

Mikroandmed (ingl k microdata) on märgistuste liik, mida Google veebilehtedel kasutada soovitab. See on üks dokumendis või veebilehel sisalduva sisu märgistamise meetodeid, mida kirjeldatakse funktsioonide grupi ja Schema sõnavara abil.

Veebilehele mikroandmete lisamine muudab veebilehe külastajate jaoks kutsuvamaks ning nad eelistavad teie lehte konkurendi omale. Lisaks võite eeldada, et teie veebilehe teatud lehtede läbiklikkimise määr (CTR) suureneb.

Ühtlasi aitavad mikroandmed esitada tulemusi, mis on kasutaja otsingusõnadele lähedasemad ja parema kvaliteediga.

✓ Mikroformaadid

Mikroformaadid (ingl k microformats) on samuti HTML-koodid, mida kasutatakse sellise veebilehtedel avaldatava teabe nagu siltide, sündmuste, inimeste jms puhul.

Veebilehed kasutavad sageli just seda teavet, kuna selle abil saab kiirelt ja lihtsalt teie veebilehe sisule viidata ning lehte külastatajatele nähtavaks muuta. Säärane teave sobib kõige paremini jagatud sisu jaoks.

✓ RDFa

Ressursside kirjelduse raamistik atribuutides (Resource Description Framework in Attributes, RDFa) on teie veebilehe arendusel üldiselt kasutatavate HTML-koodide laiendus. Ka seda kasutavad otsingumootorid nagu Google veebilehtedele rich snippetite lisamiseks ja seega kasutajakogemuse parandamiseks, lisades teavet nagu hind, tagasiside, hinnang jms, et klientidele laiahaardelisemat otsingutulemust pakkuda.

Struktureeritud andmete või rich snippetite lisamine veebilehele võib olla tüütu ülesanne. Teie aitamiseks on aga olemas arvukalt Internetiressursse, sealhulgas veebikursuseid.