Shopify ja Magento on nii vanade kui uute ettevõtete seas kaks levinumat e-kaubanduse platvormi. Magento on hetkel kõige populaarsem platvorm ning sellel põhineb 14% kõige suurema sissetulekuga veebilehtedest, mille seas on Nike, Rosetta Stone, Ghiradelli ja Oylmpus. Samas kogub kiirelt populaarsust ka Shopify ning nemad on praeguseks hõivanud 6% suurtest klientidest nagu Los Angeles Lakers Store ja Tesla. Kuna neid platvorme peetakse üldiselt e-kaubanduse liidriteks, otsustasime neid detailsemalt omavahel võrrelda.

Põhistruktuur

Magento ja Shopify arendamisel on kasutatud väga erinevaid koode. Magento kasutab avatud lähtekoodiga PHP-d, mida arendaja saab muuta. See tähendab, et teie malli koodi saab vastavalt teie vajadustele kohandada. Muudatuste tegemiseks vajate kedagi, kes PHP-d tunneb.

Shopify arendamisel on kasutatud koodi nimega Liquid, mis võimaldab Shopify kasutajaliidest muuta – küll piiratult, kuid siiski. Mõnes mõttes on see uutele idufirmadele ja väikeettevõtetele suurepärame, kuna kujundusmallid on juba paigas ja kasutusvalmis, seega ei lähe harilikult veebiarendaja abi vaja. Kui aga soovite oma veebilehte kohandada, tooteid lisada ning lehte laiendada ja edasi arendada, asub Magento juhtpositsioonile.

Seega on Shopify hea valik väiksemate ja lihtsamate lehtede jaoks, samas kui Magento sobib paremini suurematele ja keerukamatele poodidele, millel on konkreetsed nõudmised või mis isikupäraseid funktsioone soovivad. Põhistruktuur ei ole aga ainus, mida tuleks silmas pidada. Vaatame veel paari tegurit.

Poe funktsioonid, teemad ja mallid

magento-theme-responsiveness

Nii Magento kui Shopify pakuvad võimsaid poefunktsioone. Mõlemal on lai valik kujundusmalle, mille seast valida. Kõigi nende pakutavate elementide jaoks on aga vaja pidevat hooldust, et need ajakohased oleksid.

Teie tooted

Magento kogukonnapõhine mudel võimaldab hallata piiramatut arvu tooteid. Shopify pakkumine algajatele (kõige lihtsam pakett) võimaldab kuni 25 toodet. Kui arv selle ületab, peate hankima kallima paketi.

Nii Magento kui Shopify pakuvad ka erinevaid tasulisi kujundusmalle, kuid kui Shopify premium kujudusmallide hind algab umbes 80 dollarist, pakub hiiglasliku tasuta platvormi ja avatud lähtekoodiga Magento tasulisi kvaliteetseid kujundusmalle, mis jäävad samasse suurusjärku. Enamik kujundusmalle kohanduvad paljude erinevate platvormidega, seega saab teie veebipoodi kasutada nii lauaarvutis, tahvelarvutis kui mobiilis.

Teemade ja mallide osas on üks silmapaistvamaid tegureid lähtekoodi mõju. Shopify Liquid kood tähendab, et uusi teemasid, malle ja laiendusi peavad arendama nende oma eksperdid, mis võib olla kulukas – sellest ka nende tasuliste variantide kallim hind.

Magento on aga avatud lähtekoodiga ja kirjutatud PHP-s. See tähendab, et üle maailma on tuhandeid inimesi, kes Magentole uusi laiendusi arendada ja olemasolevaid uuendada saavad. Tänu sellele on platvorm Shopify omast kaugemale arenenud ning saadaval on tuhandeid erinevaid variante.

Kupongid ja koodid

ecommerce-platformShopify põhipaketis ei ole kupongide ega allahindluskoodide kasutamine lubatud. Kui soovite Shopifys seda funktsiooni kasutada, peate hankima tasulise versiooni. Magentol on võimalik allahindluskoode kasutada ka tasuta versioonis ning neil on koodide koostamise ja arvutamise funktsioon.

Maksevõimalused

Mõlemad platvormid pakuvad paljusid erinevaid võimalusi. Shopifyle on küll rohkem variante sisse ehitatud, kuid Magentole saab kolmandate poolte laienduste kaudu võimalusi juurde lisada. Kuna lõpptulemus on sisuliselt sama, on mõlema puhul saadaval paljud erinevad variandid.

Tarne arvutamine

Nii Magentol kui Shopifyl on väga tõhusad funktsioonid maksemeetodi siseselt tarne hindade arvutamiseks. Klientidele, kes soovivad kõiki kulusid korraga näha, on see väga oluline.

Laiendused ja rakendused

Rakenduste ja laienduste (plugin) osas on Magentol eelis, pakkudes oma tellijatele enam kui 5000 rakendust ja laiendust. Shopifyl on enesel enam kui 100 rakendust ja laiendust, kuid tänu platvormi avatud lähtekoodile on Magento eelisseisus. Nii Magento kui Shopify pakuvad tasuta ja tasulisi versioone sõltuvalt sellest, mida te saavutada tahate ja kui palju te olete valmis investeerima.

Kakskeelne funktsionaalsus

Magento pakub mitmeid erinevaid sisseehitatud mitmekeelsuse toega variante. See võimaldab teil pääseda ligi turgudele kogu maailmas ning müüa oma tooteid palju rohkematele inimestele.

Kui soovite Shopifys mitut keelt kasutada, peate ostma spetsiaalselt selleks mõeldud kolmandate poolte rakendusi. Need on küll olemas, ent need pole tasuta.

Otsingumootorile optimiseerimine (SEO)

Nii magento kui Shopify on pühendunud sellele, et teie veebipood oleks leitav nii olemasolevatele kui uutele ostjatele. Pakutavate SEO võimaluste osas on need kaks platvormi peaaegu võrdsed. Paljude veebilehtede puhul on oluline osa SEO-st teie toote või tööstusega seotud blogi pidamine. Shopifyl on blogi integreeritud nende pealehele, samas kui Magento (olles avatud lähtekoodiga platvorm) pakub seda funktsiooni tasuta laiendusega. Selles kategoorias saavad platvormid võrdselt punkte.

Majutuskulud

Majutus ehk hosting on oluline, kuna see mõjutab teie veebilehe kiirust, hoiustusvõimalusi ning toodete arvu, mille veebilehele üles saate laadida.

Magento puhul tuleb majutaja ise leida – valikut on palju, kvaliteet on erinev ning hinnad sõltuvad teie vajadustest. Magento majutamiseks tasuks valida kallim, teie veebpoele mõeldud privaatne server, kuna Magento on pigem mõeldud suuremate e-poodide haldamiseks ning vajab rohkesti ressurssi.

Shopify majutajaks on valdusfirma, seega peavad kasutajad nende määratud majutusvarianti kasutama.

Kulutused

Me teame, et raha teenimiseks tuleb ka raha kulutada. Tasuks aga heita pilk peale peidetud ja korduvatele kuludele, kuna need võivad kiirelt kuhjuda ja üsna kulukaks muutuda ning seda teil uut ettevõtet luues kindlasti vaja ei ole.

Shopify kasutab SAAS (Software as Service) süsteemi. See tähendab, et kasutajad maksavad platvormile pääsemiseks kuutasu. Nende hinnad varieeruvad 29 dollarist algvariandi eest kõige kallima variandini, mille kuutasu on umbes 179 dollarit, ning sinna vahele jääb 79-dollarine professionaalne mudel.

Mida enam Shopify kasutajad maksavad, seda enam funktsioone nad kasutada saavad. Mida kallim on teie Shopify pakett (plan), seda rohkematele funktsioonidele on teil ligipääs, näiteks poolelijäänud ostutehingu taastamine, mitmekülgsem aruandlus ja kinkekaardid.

Avatud lähtekoodiga ja arendajate kogukonna toega platvormile Magento Commerce leidub Internetist mitmeid täiendusi, mis Magento funktsionaalsust laiendavad. Oluline on aga siin aru saada, millist tasub valida ja millist mitte, kuna nii tasuta kui ka tasuliste laiendust puhul kipub kvaliteet kõikuma. Ebakvaliteetse laienduse paigaldamine mõjutab aga veebipoe toimimise kiirust.

Lisaks tellimustasule teenib Shopify iga teilt tehtud ostu pealt, võttes iga teenuse pealt umbes kuni 5% tasu. Ainus võimalus nende tasude vältimiseks on kasutada Shopify otsemakse maksemeetodit.

Platvormi hinnad

magento-platform-price

Magento kogukonnapõhine mudel on tasuta alla laetav. See on hea variant väikeettevõtetele ja arendajatele. Lisaks pakuvad nad lahendust suurettevõtetele – hind sõltub sellest, mida te oma poega teha otsustate.

Shopify tasuta versiooni ei paku ning nende pakettidel on hinnad rangelt paigas.

Tootemargi isikupära

Teie tootemark võrdub teie äriga ning see peaks kanduma läbi kõigist teie ettevõtmistest, andes klientidele edasi teie olemust.

Magento võimaldab ettevõtte omanikule kogu veebilehe üle täielikku kontrolli. Seda saab muuta täpselt teie tootemargile vastavaks ning kohandada sujuvalt teie ettevõtte identiteediga. Selles pakutakse teie poe jaoks palju rohkem kasutajaliidese funktsioone, mille seast valida. Lisaks saate selles samalt juhtpaneelilt mitut poodi hallata.

Shopifyl on kasutajaliidese funktsioone vähem. Kahjuks on see platvorm ka jäigem ja vähem kohandatav.

Shopify vs Magento

Lõppude lõpuks sõltub teie valitav platvorm sellest, mida te oma veebipoe lehega saavutada soovite. Kui tahate panna püsti kasutusvalmis väikese poe ning teil pole midagi selle vastu, et peate maksma kuutasu ja te ei saa oma lehte kohandada, võib Shopify teie jaoks õige valik olla.

Kui soovite aga paindlikumat veebilehte ning tahate seda oma tootemargile kohandada, peaksite kindlasti kaaluma Magentot.