Selleks, et saaksite oma veebipoest viimast võtta, peate veenduma, et iga turunduse aspekt töötab teie kasuks. Kliendi rahulolu optimiseerimine on oluline kõiges, alates reklaamimisest maandumislehtede ja tarneni. Kui midagi ei toimi, siis parandage seda, ja kui olete milleski edukas, siis suurendage sinna minevaid ressursse.

Parim viis selle tegemiseks on pidevalt veebilehe soorituse teatud aspektidel silma peal hoida. Seetõttu tuleb järgnevaid mõõdikuid igapäevaselt jälgida.

Poolelijäänud ostutehingute määr

Poolelijäänud ostutehing on selline, kus klient on jõudnud ostu vormistamiseni ning lahkunud seejärel veebilehelt ilma ostu sooritamata. On mitmeid põhjuseid, miks kliendid seda teevad ja see on võrdlemisi levinud. Lausa 68% Internetis ostlejatest jätab ostutehingu pooleli.

cart abandonment rate

Klientide sõnul on selle üheks peamiseks põhjuseks ootamatult suured tarnekulud. Teiseks põhjuseks on avastus, et nad on ostukorvi ladunud asju, mille eest nad tasuda ei suuda.

Selle mõõdiku igapäevasel jälgimisel saate märgata, kui ostutehinguid tavapärasest sagedamini pooleli jäetakse.

Kui see nii on, siis saate olukorra parandamiseks üht-teist teha:

  • vähendage oma veebipoe varjatud kulutusi
  • selgitage oma tarnetingimusi tootelehel
  • veenduge, et pakute oma klientidele küllaldaselt usaldusväärseid maksemeetodeid
  • ärge sundige neid teie veebilehel kontot looma või teilt e-kirju saama
  • muutke ostu sooritamise protsess nii lihtsaks kui võimalik

Värbamishind (CPA)

cost per acquistionRaha teenimiseks tuleb ka raha kulutada. Ei ole võimalik lihtsalt veebipoodi püsti panna ja asju müüma hakata. Esmalt tuleb inimestes huvi äratamiseks oma ettevõtet reklaamida ja turundada. Seejärel peate juhtima nad läbi müügilehtri kuni ostu sooritamiseni. See protsess maksab raha.

Summat, mille te igale müügile või „värbamisele“ kulutatate, nimetatakse värbamishinnaks (ingl k cost per acquisition). See näitab, kui palju te uue kliendi värbamise peale kulutate.

Neid mõõdikuid saab jälgida Google Analyticsi ja paljude teiste tasuliste tööriistade abil. Selle teabe saamisesse tasub investeerida. See aitab mõista, kust kliendid teie juurde tulevad ja millised kanalid teie heaks töötavad, ning pikemas plaanis aitab see teil oma eelarvet õigetesse kohtadesse suunata.

Pelgalt liikluse jälgimisest ei piisa. On parem, kui teie veebilehele tuleb vähem konversioonini viivat liiklust kui palju liiklust klientidelt, kes midagi ei osta.

Konversioonimäär

Veebikaubanduses tähendab konversioon harilikult müüki.

Teie konversioonimäär (ingl k conversion rate) näitab täpselt, kui edukalt suudate oma veebilehe külastajaid veenda ostu sooritama.

Konversiooni võrrand on lihtne.

Kui teie veebipoodi külastas täna 1000 inimest ning 70 neist sooritas tehingu, on teie konversioonimäär 7%.

calculating conversion rate

Veebipoodide keskmine konversioonimäär on 2,5%.

Kui teie keskmine jääb sellest allapoole, peate pöörama tähelepanu konversioonimäära optimiseerimisele.

On mitmeid vahendeid ja ettevõtteid, mis saavad teid konversioonimäära optimiseerimisel aidata, alustades tasuta rakendustest kuni spetsialistideni.

Keskmine tehingu väärtus

See mõõdik vaatab, kui suure summa tarbijad teie veebilehel ühe tellimuse peale kulutavad. Kui teenite täna müügi pealt 10 000 eurot ja tehakse 200 tellimust, on keskmine tehingu väärtus (ingl k average order value) 50 eurot.

average order value

Kuna iga värbamine maksab raha ning iga tehtud tellimus kulutab tarnele ja pakendamisele aega ja raha, on lõppkokkuvõttes kõrgem keskmine tehingu väärtus teile parem.

Mida teha, kui keskmine tehingu väärtus on liiga madal

Püüdke anda külastajatele rohkem ostuvõimalusi. Julgustage neid tasuta tarne ja kingitustega, kui nende tellimus ületab teatud summa, ning näidake neile, millised tooted nende tellimusega kokku sobivad.

Kliendi eluea väärtus

Jälgite juba oma värbamisväärtust (uued kliendid), kuid see mõõdik ei ole suurt midagi väärt, kui te ei tea, mis teie kliendi keskmine eluea väärtus (ingl k average customer lifetime value) on.

customer lifetime value

Värbamisväärtus ei pruugi esimese ostu puhul küll alati väärtuslikuna tunduda, kuid tasuks arvestada, et naasev klient sooritab ostu palju suurema tõenäosusega ning igal kliendil on eluliga, mille jooksul ta teie juures keskmise summa kulutab.

See on värbamise tegelik väärtus.

Põhivalem on järgnev:

Keskmine tehingu väärtus

Korduvate müükide arv (kliendi kohta aastas)

Keskmine ostmise eluiga kliendi kohta

(Keskmine tehingu väärtus x ostude arv aastas) x aastate arv.

Seega, kui teie keskmine tehingu väärtus on 50 eurot ning klient sooritab aastas keskmiselt kolm ostu ja keskmine eeldatav kliendi ostmise eluiga on kolm aastat, on kliendi kohta keskmine eluea väärtus 450 eurot.

(50 x 3) x 3.

Ilmselgelt peab kliendi keskmine eluea väärtus olema suurem kui keskmine värbamsväärtus.

Tagasimaksete ja tagastuste määr

Mõnikord saadetakse müüdud tooted teile tagasi ja nende eest tuleb raha tagasi kanda. Seda arvutatakse vastuvõetud tagastatud toodete protsendina kõigist müügitehingutest. Ehkki toodete tagastamine on tavapärane, ei tohiks tagastuste määr olla liiga kõrge.

Tagastused on kulukad, kuna neid tuleb kaks korda töödelda ja transportida ning ehkki need on hädavajalikud, ei ole need just väga head.

Tagastuste määra jälgimine on väärtuslik siis, kui jälgite tagastusi toodete ja kategooriate lõikes. Teil peaks olema selge, millised tooted lähevad teile rohkem maksma kui need väärt on. Ressursside raiskamise ja tootemargi kahjustamise vältimiseks tuleks need tooted müügist eemaldada.

Veel mõned mõõdikud, mida jälgida

Lisaks neile peamistele mõõdikutele, mida peaksite iga päev jälgima, tasuks vähemalt kord kuus pöörata tähelepanu ka järgnevatele mõõdikutele.

Kliki hind (CPC, ingl k cost per click) – summa, mille maksate igale AdWordsi ja Facebooki reklaamile tehtud kliki eest.

Tuhande näitamise hind (CPM, ingl k cost per mile) – reklaami tuhande näitamise hind.

Liiklus – veebilehe külastajate arv teatud ajal.

Kui te oma mõõdikuid regulaarselt ei jälgi, ei saa te tegelikult kuidagi teada, kas teie ettevõte teenib kasumit või on kahjumis. Lisaks on see parim viis langetamaks äriotsuseid, mis mõjutavad teie kasumimarginaali, suurendavad tootlikkust ja müüki ning vähendavad kulusid.